Saturday 2 February 2013


Ega jah koolis on siin väga raske, naudin oma nädalavahetust, kell on  12 ja ma olen ikka pitzaamas jube totrus... 

Koolipäevad algavad mul reeglina eelkooliga, selles rühmas on palju " erilisi" lapsi ja juba pärast esimest tundi olen omadega läbi, aga see õpetaja peab nendega terve päeva olema... Huh nad jooksevad ringi, ilastavad, näricad asju ja koguaeg nutavad ja muidugi pissivad ka püksi... Minu jaoks on see midagi uut aga elu õpetab ja nüüd juba tean, et sellistel päevadel tuleb dressidega kooli minna :D 

Tundides õpetajad on väga sõbralikud ja lasevad mul koguaeg hästi palju  teha  oi kuidas ma tahan, et mul oleksid reeded vabad... 

Koguaeg õpilased koolis karjuvad mulle "Hello Ketter !" isegi siis, kui nad on mind juba eelnevalt mitu korda näinud.  Kui tüütu...

Osad õpilased tulevad koguaeg kallistama ja see on vahva aga nad murravad mind ükspäev maha, õpetajate arvates on armas, sest nendega nii ei ole...
Aga õnneks on kallistajateks pisemad sellid :)
Samuti on siin koolides palju õpiraskustega ja keerulisi õpilasi iga päev on õpetajate jaoks eriline katsumus..... Kes läheb hulluks, kes teeb pättusi, kes kukub end vigaseks... 

Esimesel päeval kukkus üks sell minu ees peaga vastu metallust ja kõrv hakkas natuke lotendama ja verd lendas, no mis sa teed kui nii kiire oma bocarillot sööma on .. Ja kiirabisse minek, hea et see lahti oli - see pannakse kell 20.00 kinni ja siis tuleb sõita suuremasse linna, kui midagi juhtub.

Aga kui kell saab 14.00 sulgetakse uksed ja enam ei ole kellegi asi mis kus toimub koju minek...

Tavaliselt õpetajad ei lähe õigeks ajaks tundi, aelline 5- 10 min hilinemist on tavaline ja samuti kauem tegemine on ka tavaline.. 

Järgmine õpetaja tuleb koputab ukse peale - tahan lapsi nüüd... :) 

Kehalise tundides mängime me koguaeg põnevaid mänge ja muidugi tuleb mul koguaeg kaasa joosta, sest ma olen uus ja huvitav... Eriti poisid tahavad mind oma meeskonda koguaeg.. Ja eriti popp on "Eesti mäng" ( kus tagumine paar jookseb reast välja ja peavad kätest kinni saama) see mäng on kogunud populaarsust mõlemas koolis juba :)

Inglise keele tunnid on väga naljakad kui "oma" õpetajad teevad tundi, siis on tund enamasti väga lihtne... Mängitakse terve tund bingot, lõigatakse, kleebitakse midagi või lastakse lastel pilte värvida... Õnneks on mu juhendaja sellessuhtes asjalikum, et tunnis on ikka mida vaadata ja kirjutada.. Ehkki on see teisiti kui meil aga siiski võrreldes siinse olukorraga on see hea hea ;) 

Kunsti tundides olen teinud siiani oma rukkililli ja näidanud Eestist pilte ja muid asju.. See meeldib kohe väga õpilastele, midagi uut ja huvitavat..

Nende arvates on Eesti nagu põhjapoolus, kus on koguaeg lumi, süüakse kama, kala ja kartulit :) aga näitasin neile, et meil on ikka suvi kah ja sööme väga palju erinevaid asju :)  
Misasja jääpeal sõidate autodega? Ei või olla .... :) 

Ja päris ausalt on reede kõige mõttetum päev nädalas, 3 kehalist ja kunst...  Ja siis paar tundi ootamist, et koju saaks, tavaliselt sisustan oma aega tundide planeerimisega aga see nädal mul see ei õnnestunud.

Meie koolid on kui öö ja päev õpilaste poolest  aga siin on koguaeg tore ja soe positiivne suhtumine ükskõik kui halvasti midagi on... Aega on , homme... Ole positiivne :) see mida mul Eestis vaja on , et mitte üle pingutada ja mõelda...

2 comments:

  1. Õpetasin ka täna lastele "Tagumine paar välja" ja neile tõesti meeldib see ;)

    ReplyDelete
  2. Vahva! :) ma sain täna õpilased nii kaugele, et andsid mulle tagasisidet noh more or less aga see oli kuidagi ja mis oli suur savutus, nad ei karju enam " terminado" valmis! Vaid tõstavad pliiatsi ülesse, supper! Isegi juhendaja imestas- this is not possible , :)

    ReplyDelete